24 HODIN BEZ MOBILU

24 Hodin bez mobilu. Tohle jsem chtěl už delší dobu zkusit a určitě všem doporučuju zařadit pravidelně takovou pauzu od virtuálního světa. Já osobně jsem měl přes den více energie, byl jsem tak nějak šťastnější a věnoval jsem tu energii sobě a více tomu reálnému světu než tomu imaginárnímu.

Jo a taky jsem zjistil, že hladím sklíčko od mobilu více než svého psa a došlo mi, proč je poslední dobou na mě uražený. Určitě budu pravidelně zařazovat tuhle mobilovou dietu a Vám to doporučuju taky a zaručuju Vám, že se nudit rozhodně nebudete. A taky možná o sobě něco nového zjistíte. Třeba jen to, že jsme na nich fakt závislí.

 

My máme mobily nebo mobily mají nás?

Ani si mnohdy neuvědomujeme, jak nás ovládají mobily. Většinou (stejně jako jsem to dělal i já) hned po probuzení sledujeme co je nového ve světě, sledujeme stories ostatních lidí a hned od rána žijeme životy cizích lidí namísto toho svého. A pak se divíme, že celý den nemáme energii, když už od rána tu svoji věnujeme cizím lidem, zprávám a věcem, které nemůžeme ovlivnit.

Pak jsme hned po ránu znechucení, když uvidíme někoho jak se válí na pláži na Bali, ale my musíme do školy nebo do práce, která nás nebaví. To moc nezlepší den hned po ránu co? Jak se říká – ráno dělá den a dny zase dělají týdny. Týdny měsíce a měsíce roky… Tohle asi nevede ke šťastnému životu.

Zvyk je zvyk..

Většina lidí si dneska bere mobily i na záchod. A to je škoda, protože právě při vyprazdňování se dostáváme do tzv. hladiny alfa – to je stav mysli, kdy se kmitočet mozkových vln zpomalí – tedy stav uvolnění. A právě v ten moment přestáváme myslet a chodí nám různé nápady a inspirace. Ale protože na záchodě lidé hledí do mobilu, tak ani nic takového vědomě nevnímají.

Ráno po probuzení máme několik pár minut na to naladit a nastavit náš den, doslova. Po probuzení ale taky i před spaním je naše podvědomí nejvíce otevřené a našim úkolem v ten moment je nastavit jasný záměr. Určitě to všichni moc dobře znáte, že když se vám ráno rozlije káva nebo se kopnete do palce, při tom, když jdete utřít hovno od svého psa. Pak máte celý den tak nějak na hovno.

Večer před spaním je taky u nás klasika dívat se do mobilu. Ale když vám svítí rovnou před očima nějaké světýlko, tak mozek si myslí, že je den (především to dělá modré světlo). Při vstávání naše tělo vyplavuje hormony (serotonin, kortizol), které nás mají za úkol nabudit. A když si mozek večer myslí, že je den, tak si nevědomě blokujeme hormony,  které připravují tělo na spánek (melatonin).

A to nemluvím o dopaminu, který se vyplavuje hlavně při sledování sociálních sítích, které tak byly mimochodem účelně vytvořeny – aby na nich byla prostě závislost a my čekali až nám naskáčou ty lajky. Takže pak máme problémy s usnutím a celkově se spánkem. To vede k tomu, že pak potkáváme lidi nebo dokonce jsme my sami těmi, kdo je věčně unavený a protivný na všechny.

Řešení?

Nebuďme otroci mobilů a alespoň jednou za týden si od nich odpočiňme a hlavně na nich nebuďme hned po probuzení. Pro naše správné fungování hormonů je důležité minimálně půlhodiny před spaním povypínat všechna světla v pokoji a připravit se na spánek. Nejlépe chodit spát a vstávat ve stejný čas každý den.

V iPhonu už se dá nastavit snížení právě modrého světla, který tohle způsobuje. Do notebooku se už taky dají stáhnout aplikace, které to umí. Chtěl bych takové věci znát před lety takže věřím, že to někomu pomůže a zlepší to jeho kvalitu nejen spánku, ale třeba i života celkově.

Lektor online kurzu ENERGY BOOSTER. Trenér bojových sportů, zdraví a kondice. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady: