5+1 rychlý tip pro zvýšení sebevědomí

Abychom v životě něco dokázali, nebyli průměrní, nudní a plní strachu ze života, měli bychom podle mě mít přirozeně zdravé sebevědomí. Ani přehnanou aroganci nebo povýšenost. Píšu o sebe-vědomí. Vědomí si sebe samého a svých kvalit, být zdravě průbojní v životě a jít si za svým. Ale ne zase bezhlavě a agresivně, to není sebevědomí, ale strach.

Nedostatek sebevědomí jde přitom vycítit už při prvním kontaktu s člověkem, např. člověk s nízkým sebevědomím má úplně jiný tón hlasu, oční kontakt, mimiku a řeč těla, než člověk se zdravým sebevědomým.

Nikdy mě nebavilo číst dlouhé články, vždycky jsem je přeskakoval a šel rovnou k důležitým informacím. Takže bylo dost kecání o sebevědomí a pojďme na to.

1) Držení těla

Určitě působí jinak člověk, který chodí se vzpřímenou páteří, než ten, který se hrbí. Člověk, který nemá vzpřímenou páteř se většinou schovává a uzavírá sám do sebe před světem. Kdyžto člověk chodící rovně vyzařuje pozitivní energií, zdravým sebevědomým a má jakési přitažlivé kouzlo.

Proto takový menší tip: Pokud se necítíte dobře, zkuste se narovnat. Váš mozek tak okamžitě vyšle tělu signály, že jste v tzv. ,,pózy síly“. Ukazuje se, že se můžou při takovém postoji snížit hladiny stresových hormonů (konkrétně kortizolu) až o 20%. Což je dost, pouhým držením těla.

2) Sebe-láska a sebe-hodnota

Sebe-lásku, o které jsem napsal článek, není jenom základ zdraví, ale taky zdravého sebevědomí. Pokud teda známe svoje hodnoty a jsme si jisti sami sebou, staráme se o sebe, není nám jedno, co vkládáme do úst, tak to z nás prostě vyzařuje.

Konkrétně sebelásce se věnuje jedna kapitola v eBooku Body & Mind Kodex, kde jsou specifická cvičení. Pro začátek se zkuste naučit říkat ,,NE“. Bez výčitek a pocitů viny, že jste někoho odmítli. Musíte si osvojit schopnost umět říct ne, když něco nechcete. Ne agresivně, ale tak, aby druhá strana jasně věděla, co nechcete.

3) Přijímejte výzvy

Vystavujte se naschvál nepříjemným situacím, mluvte před davem lidí. Nepříjemné situace nás posouvají dále, proto pokud se chceme vyvíjet a zlepšovat, musíme se záměrně vystavovat nepříjemným situacím. Oslovte holku na ulici, udělejte cokoliv, čím vystoupíte z vaši komfortní zony. Z dlouhodobého hlediska je to nejefektivnější zvyšování sebevědomí.

4) Zvyšte svůj testosteron

V dnešní době je tenhle krok důležitý, zvlášť u mužů. Denně jsme vystavování hormonálním disruptorům, látkám, které narušují naši hormonální rovnováhu, tedy i  testosteron. Nacházejí se v ovoci ze supermarketů, některých plastech, kosmetice, drogerii, alkoholu  a dalších. Snížít expozici xenoestrogenů můžete kupováním ekodrogerii a přírodní kosmetiky, od zubní pasy až po opalovací krémy.

Testosteron může zvyšovat i Zinek, kvalitní spánek, silový trénink, minimalizace stresu a kvalitní strava.

5) Plňte si cíle

Plňte si cíle, klidně i malé. Každý den, nebo týden si napište, co byste chtěli stihnout a postupně si to odškrtávejte. Večer se podíváte na seznam, který jste celý splnili, váš mozek bude spokojený a vám se zvýší sebe-důvěra a automaticky i sebe-vědomí do příštích úkolů.

Pokud si však říkáte, že byste měli něco udělat, ale odkládáte to na dobu neurčitou a říkáte si, že zítra už to určitě udělám, podkopáváte tak nevědomě nohy svému sebevědomí.

6) Dopamin

Dopamin je neurotransmiter v mozku, který je zodpovědný za motivaci, energii, kreativitu, pocity nadšení, potěšení a sebevědomí. Dopamin zvyšují například drogy a alkohol. Dá se zvyšovat i přirozeně pomocí kávy, poslechem dobré hudby, odměňujícím zážitkem, procházkami venku – ideálně při východu Slunce.

Dopamin se dá taky zvýšit pravidelnou meditací nebo pitím kvalitního zeleného čaje, který obsahuje polyfenoly a ty jsou zodpovědné za produkci dopaminu. Dopamin můžeme krátkodobě zvýšit i například tím, že si zatleskáme.

 

To bylo 5+1 bonusový tip pro zvyšování sebevědomí, pokud vás tyhle příspěvky baví, můžete mě sledovat na sociálních sítích ať už na Instagramu @patrikhrbac nebo na Facebookových stránkách Body & Mind update, aby vá neunikly žádné novinky.

 

Autor online kurzu ENERGY BOOSTER. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!