6 věcí, které můžeš dělat pro svoje zdraví doma, když je všechno zavřené. Hlavně číslo 2 je můj oblíbenec💪

  • 1. Intervalový trénink

20 Minut správně provedeného intervalového cvičení může být daleko efektivnější pro naše zdraví, spalování tuků, zvyšování inzulínové senzitivity a dokonce i výkonnost, něž hodiny dlouhého a nudného klasického kardia, např. ve formě běhání.

Nejenom, že vám nezabere tolik času, ale budete se po něm cítit daleko lépe a zdravěji. Intervalový trénink má pozitivní vliv na zdraví našich mitochondrií, nakopnutí metabolismu a spalování tuků i několik hodin po tréninku, efektivnější využívání kyslíku a extrémně rychlé vyplavení endorfinů (na které byste při klasickém kardiu čekali skoro 3x déle).

Intervaly si můžete nastavit například: 60s práce, 60s pauza, s tím, že máte 5 různých cviků na celé tělo, které 2x zopakujete. Např.: 1) angličani, 2) V crunches, 3) kliky s odrazem o postel, 4) výdrž v planku, 5) dřep s výskokem. To celé 2x a máte odjetý super trénink na celé tělo.

  • 2. Kontrastní sprchy

Zavřeli nám sauny? Nevadí. Kontrastní sprchy spočívají ve střídání polévání se teplou a studenou vodou. Tahle procedura má celkem podobné účinky na tělo jako sauna.

Posiluje krevní oběh, neutralizuje volné radikály i viry v těle, zpomaluje proces stárnutí a vyplavuje endorfiny – pocity štěstí. Je to jednoduché – začnete na teplé sprše, a až budete rozehřátí, připravíte si vedle stopky a na 15 sekund pustíte ledovou vodu, a po 15 sekundách zase teplou.

Pro začátek úplně stačí, abyste tohle celé opakovali 4x, s tím, že končíte vždycky na studené. Důležité je nebýt v křeči a úplně uvolnit celé tělo tak, aby nikde nebyla tenze a vy pokorně a pohodlně přijímali ledovou vodu. Celé to trvá fakt chvilku, ale cítíte se po tom jako králové. Takový „hack“, když se potřebujete probrat, zlepšit náladu nebo rozproudit krev v těle.

  • 3. Meditace

O meditaci, jsem už kdysi psal článek a je fajn, že lidi ji už postupně přestávají vnímat jako něco mystického nebo tajného. Jde v podstatě o to zastavit se a ponořit se do více do sebe.

Jde o to se napojit na svoje vlastní tělo a jenom třeba pozorovat, jak se cítím, jestli momentálně jdu správným směrem, přehodnotit si svoje hodnoty a priority a nebo se jen tak nechat vést řízenou meditací.

Meditace má stovky pozitivních účinků nejen na naše tělo, ale i mozek a prožívání emocí. V podstatě i když byste se na 5 minut jenom zastavili a soustředili na dech každý den po dobu 21 dní, tak se začnou dít zajímavé změny ve vašem životě. Nemám proto logické vysvětlení, prostě to tak je. Já sám pozoruju velké změny, když medituju a když ne.

Najednou si začnete uvědomovat věci, které jste si předtím neuvědomovali a začnete si všímat věcí, kterých jste si předtím nevšímali. Jsme denně obklopeni různými faktory, které roztřišťují naši pozornost a vy, když se od toho odpoutáte, dáte si mobil do leteckého režimu a začnete svůj čas, energii a pozornost věnovat na pár minut sami sobě a ne vnějším okolnostem, tak začnete přicházet na nové myšlenky a začnou se vám odkrývat věci z vašeho nevědomí, ke kterým jste do teď neměli přístup.

  • 4. Deník vděčnosti

Ta nejsilnější mocná zbraň na celé planetě je zaměřená pozornost. To, čemu budete věnovat svoji pozornost, to budete všude vidět. Často si lidi stěžují na svůj život, aktuální situaci, partnera, šéfa atd. Ale neuvědomují si, co mají. Že jsou zdraví, mají střechu nad hlavou a jídlo.

Tohle není samozřejmost, každý nemá 2 ruce a 2 nohy. V momentě, kdy si začnete psát každý den před spaním aspoň 3 pozitivní věci, které se vám za ten den staly nebo za které jste vděční, váš mozek začne směrovat pozornost k pozitivním věcem a váš retikulární aktivační systém v mozku tyhle pozitivní věci začne vyhledávat.

Něco jako když si koupíte nové auto a potom ho všude začnete vídat. Začnete si postupně uvědomovat jak moc se máte dobře a díky tomu se začnou měnit, rozpojovat a zapojovat vaše synapse v mozku a vy začnete úplně jinak vnímat realitu. Deník vděčnosti je mocná zbraň, kterou používají ti úspěšní lidi jako třeba Jim Carrey nebo Will Smith.

  • 5. Červené víno

Pití červeného vína máme v genech. Sahá do tradice našeho národu. O červeném vínu mluvím často, dokonce jsem o něm napsal i článek. Mikrodávkování červeného vína (1-2 dcl denně) je jedním z nejzajímavějších biohacků pro naše zdraví a psychiku.

Nejenom, že obsahuje nejrůznější antioxidanty, bakteriální kmeny pro naše střevo, ale dokonce i melatonin (ten nejsilnější antioxidant vůbec). Kvalitní plné macerované a fermentované červené víno může snižovat v těle zánětlivost a zlepšovat činnost mozku.

Aby víno všechny tyhle látky obsahovalo, je potřeba, aby se nacházelo v nepříznivých povětrnostních podmínkách někde vysoko v horách, protože díky tomu se hrozny „brání“ a produkují tyto antioxidanty + aby bylo adekvátně dlouho macerované a fermentované, kvůli bakteriálním kmenům.

Moje oblíbené a ověřené, jak chutí, tak kvalitou a dostupností je Merlot z Chile, které dneska koupíte normálně i v Albertu. Další kvalitní výběrová vína potom můžete koupit i na Brainmarketu.

  • 6. Vzdělávání a práce na sobě

Kdy jindy jsme měli tolik času se věnovat sobě, svému zdraví a vzdělávání než teď. Já osobně jsem v téhle době, kdy je všechno zavřené a nikam se v podstatě nesmí se ponořil ještě daleko hlouběji do studia těla a zdraví více než kdy jindy.

Začněte se konečně věnovat tomu, co vás už dlouho volá. Napojte se zpátky na svoje tělo. Pracujte na nových projektech, věnujte se svému zdraví a vzdělávejte se. Využijte toho volného času na maximum.

Nebuďte jako ti, kteří celé dny vyčkávají až to celé skončí a začněte něco proaktivně dělat, ať, až to doopravdy skončí jste dále než ti, kteří se jenom flákají. Můžete se například přihlásit na můj webinář 3 Kroky k uzdravujícímu spánku.

Vnímejte tuhle dobu jako příležitost, ne jako hrozbu nebo krizi. Jak vidíte je hodně věcí, které se dají dělat pro naše zdraví, chce to jen vědět jak na to nebo vědět na koho se obrátit.

Přeju vám hodně zdraví, sil a hlavně.. zůstaňte negativní😷🦠 a buďte pozitivní💪.

Profesionální osobní trenér a tvůrce transformačních online-tréninků. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady: