Tajný hack kamioňáků – „Stav alfa“ pro více energie, lepší náladu a větší produktivitu

I pokud už máte kvalitní spánek, srovnaný cirkadiánní rytmus, kvalitní stravu a pravidelný pohyb, může se vám stát, že během dne pocítíte únavu. Je potřeba si uvědomit, že pokud vykonáváte ať už náročnou mentální práci nebo fyzickou, únava je NORMÁLNÍ a není potřeba se za to vinit, stydět nebo naopak hledat viníky. Důležité je únavu přijmout a umět s ní pracovat.

Většinou pokud právě cítíte únavu i přes to, že máte zmáknuté výše zmíněné faktory (spánek, strava. pohyb) je to často únava na úrovni mozku a když víme, jak funguje náš mozek, jde s tím skvěle pracovat. Mozkové vlnové délky se dělí na fáze Beta, Alfa, Theta a Delta, přičemž každá frekvence je spojována s jinými stavy vědomí.

Mozek neustále produkuje určitou elektrickou aktivitu, které se dají měřit EEG, který zaznamenává elektrické aktivity neuronů a uvádí je v jednotkách Hz (Hertz). Beta – tam se nacházíte právě teď, když čtete tenhle článek. Vyznačuje se rychle se opakujícími mozkovými vlnami s nízkou amplitudou (14-40 Hz).

Alfa je stav mozkových vln při zklidnění mysli na frekvenci v rozsahu 8-13 Hz. Tento stav se přirozeně vyskytuje při odpočinku, relaxaci, meditaci, těsně před usnutím nebo na záchodě. Zajímavé je, že ve stavu alfa se nacházejí všechny děti ve věku do 3 let, proto jsou tak neúnavné.

Stav alfa způsobuje pocity pohody, bezpečí, uvolnění, duševní pohody, zlepšení studijních výkonů, zvýšení pracovní produktivity, snížení strachu, zvýšení imunity. V podstatě bez této schopnosti bychom zemřeli na intoxikaci organismu. Teď vás seznámím s hackem, s který původně přišli řidiči kamiónů.

Při dlouhých hodinách za volantem a nedostatku spánku jim hrozí mikrospánek a nebezpečí nehody. Profesionální řidiči přišli na to, že jim stačí krátký „alfa spánek“ do 20 minut, aby mohli zase fungovat. Jakmile by spadli do hlubší fáze spánku (nesmí přesáhnout 30 minut), byli by unavení, rozbití, nesoustředění, nevyspalí, bez nálady a podráždění (to určitě znáte, když si jdete schrupnout na 2 hoďky přes den). Navíc by to narušilo cirkadiánní rytmus a večer vám pak nešlo usnout.

Kamioňáci si ale pomohli klíčema. Pokud se vám přes den bude chtít spát, padne na vás únava, budou se vám zavírat oči, využijte tady toho: Lehněte si nebo si pohodlně sedněte a dejte si do dlaně dáte svazek klíčů, tak aby když usnete se vám otevřela dlaň a klíče spadly na zem, čímž vás probudí. Za 10-20 minut se vám uvolní adenosinové receptory a vy se najednou budete cítít fresh a připraveni zase fungovat. A nebo si prostě nastavte budík na 20 minut.

Můžete u toho vypadat třeba takhle 😀

 

Tento hack můžete znát taky pod pojmem „power-nap“. Používají ho sportovci při dvoufázových trénincích pro odpočinek, lepší regeneraci, kognitivní funkce a výkon. Pokud chcete power-nap upgradovat, dejte si těsně před ním espresso. Kofein z kávy začíná působit až po 30 minutách po vypití, takže vás to pěkně „kickne“ a budete se tím pádem cítit ještě více energičtí. Stav alfa je nejvýhodnější provádět po obědě a nebo nejpozději do 14:00.

Autor online kurzu ENERGY BOOSTER. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!