Brambory můžou být superpotravinou – musíš je ale správně připravit

Brambory jsou u nás nejpoužívanější příloha vůbec, přesto je ale většina lidí neumí správně připravit.

Jsou výborný zdroj vlákniny pro náš mikrobiom, obsahují celou řadu vitamínu a minerálů jako například fosfor, draslík, hořčík, železo, měď, sodík, jód, vitamín C, vitamíny B a další.

Mimo jiné se skvěle hodí do jídelníčku při redukci váhy, protože například oproti rýži obsahují méně kalorií, sacharidů a mají větší sytivost. Takže si jich můžeme dovolit sníst více.

Pokud ale chceme tyto cenné látky zachovat, je potřeba dodržet pár základních pravidel:

  • Brambory nekrájet, ale vařit je v celku i se slupkou (tím ochráníme vitamín C).
  • Protože je vaříme ve slupce je důležité vždy u brambor dbát na kvalitu a kupovat domácí nebo v BIO kvalitě, abychom se nedostali do kontaktu s herbicidy a pesticidy.
  • Nikdy nedávat brambory do studené vody. Vždy je dávat do vody až v momentě, kdy voda zavaří. Jinak brambory ztrácí vitamíny a minerály rozpustné ve vodě. Proto se snažte neprodlužovat dobu, kdy jsou brambory ve vodě.
  • Nedávat zbytečně moc vody, voda by měla být těsně nad ponořené brambory.
  • Nedávejte do vody sůl, místo toho použijte zelené bylinky nebo kmín. Posolte je až na talíři.
Jak si nastavit kvalitní snídani se můžete naučit v mini-kurzu zdarma “Jak správně snídat + 9 efektivních receptů pro vaše zdravé tělo a mozek” včetně toho, jaké potraviny kupovat, proč je kupovat a jaký mají efekt na tělo.
Profesionální osobní trenér, autor online-kurzů a online-tréninků o zdraví, stravě a biorytmech těla. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.