Co může za neovladatelné chutě na sladké? (+ Jak na ně vyzrát)

Skoro každý den dostávám zprávy typu:

  • Stále nemám postavu, jakou bych chtěla mít, tuk na břiše nechce dolů, i když se pořád snažím.
  • Nevím, jak se cítit lépe a jak žít zdravěji.
  • Nevím, jak správně cvičit a správně jíst, nemá pevnou vůli a disciplínu.
  • Cítím frustraci a nenávist sebe sama.
  • Kila jdou pořád nahoru
  • Nemám energii
  • Mám strach, že se nebudu nikomu líbit.

Ten nejčastější problém, proč jsou lidé nemocní, obézní a necítí se dobře je jeden skrytý, nebojím se říct až zabiják:

Jedení nezdravých věcí a přejídání se večer. A následná frustrace a pocity viny po takovém jídelním úletu.

„Přes den toho moc nesním, nemám moc času a až se večer všechno uklidní a já mám konečně čas, tak vyjím celou lednici a přejím se do prasknutí“.

„Takhle se to opakuje den co den a kila jdou nahoru, zdraví dolů a já nevím co s tím.“

Pravdou je, že večerní přejídání není ta příčina, jak si většina lidí myslí. Pravá příčina jsou narušené biorytmy těla, konkrétně tedy cirkadiánní rytmus těla, což je hlavní řídící složkou všech hormonů v těle.

Hormony, jak už víme ovlivňují naši chuť k jídlu, hlad, sytost, náladu, energii a celkové zdraví. Pokud tedy máme narušený náš přirozený cirkadiánní rytmus těla, naše hormony nefungují správně (konkrétně hormon ghrelin a leptin, což jsou hormony hladu a sytosti).

Tím pádem dávají zmatené signály tělu, kdy má hlad a kdy ne. Vzniká hormonální mišmaš. Ten je tou pravou příčinou přejídání na večer, špatného zdraví a nabírání tuku.

Jak se cirkadiánní rytmus narušuje a jak vzniká hormonální mišmaš?

  • Vstáváním a chozením spát každý den v jiný čas
  • Dívání se do modrého světla (televize, mobil, led žárovky) těsně před spaním
  • Jedení těsně před spaním
  • Cvičením pozdě večer
  • Pití kávy a kofeinových nápojů v pozdním odpoledne
  • Málo času stráveného na denním světle
  • Vynechávání snídaně a jedení každý den v jiný čas

Těch faktorů, které cirkadiánní rytmus ovlivňují je více, ty výše napsané jsou ty hlavní, které jej nejvíce ovlivňují. Pokud je budeme poctivě dodržovat, máme zaručeno jeho narušení a zaděláno na průšvih.

Jak dnes říkají moderní vědecké studie, cirkadiánní rytmus a každodenní péče o něj je to nejdůležitější, co bychom nejen pro efektivní přeměnu postavy, ale i pro své zdraví měli dělat.

Cílem pro zbavení se chuti na sladké a večerního přejídání je tedy navrátit své tělo (hlavně hormony) do jeho přirozenosti a srovnat si svůj cirkadiánní rytmus.

Díky tomu pak bude naše tělo mít správnou hormonální odezvu, nebudou přicházet nárazové „kompenzační přejídání“ a tělo nebude přibírat na váze. Přesně bude vědět kdy co potřebuje a bude s tím efektivně nakládat. Jakoby všechny kolečka do sebe nejednou zapadnou.

Jak můžete restartovat ten svůj cirkadiánní rytmus, navrátit ho do rovnováhy a začít se konečně cítit skvěle ve svém vlastním těle, zbavit se nutkavých chutí na nezdravé potraviny, „naboostovat“ vaši energii a mít krásné a zdravé tělo jsem sepsal do velmi podrobného článku, ke kterému získáte přístup tady.

Díky tomuto Článku možná už tento rok zažijete první viditelné změny a začnete se konečně cítit úžasně ve svém vlastním těle (vůbec nevadí, že možná ještě nevíte o zdravém životním stylu tolik, kolik si myslíte, že je potřeba..)

Profesionální osobní trenér, autor online-kurzů a online-tréninků o zdraví, stravě a biorytmech těla. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.