Jak být více mužem – tipy pro naturální zvýšení testosteronu, které můžeš aplikovat už dnes

Ještě před lety, kdy jsem se nezajímal o zdravý životní styl, jsem měl testosteron zafixovaný v hlavě jako hormon, který je potřebný pouze pro budování svalové hmoty.

Dneska už vím, že nemá jenom tuhle funkci, u nás u mužů je zodpovědný snad za všechny procesy v těle, od psychického zdraví, nálady, postavy, množství tělesného tuku, fyzického výkonu, sebevědomí, schopnosti se vyjadřovat a celkového zdraví.

Bohužel dneska vlivem špatné stravy, špatného spánku, hormonálních disruptorů v kosmetice, nevhodného tréninku, elektromagnetického smogu a dalších x věcí negativně ovlivňujících hormon mužnosti.

Pak se stává, že muž není mužem a musí tuhle roli převzít žena a pak se my chlapi divíme proč je tu stále více „mužatek“ a žen chovajících se jako muži.

Popravdě jsem míval taky problémy s nedostatkem testosteronu a proto si myslím, že o tom můžu psát. Ikdyž jsem si ho nikdy něměřil, tak pocitově můžu říct, že vím co to znamená mít ho nedostatek a naopak, když to porovnám s nynějším stavem, tak i to jaké to je mít ho dostatek.

Projevuje se to hlavně na náladě, energii, libidu, sebevědomí, množství svalové hmoty, zvládání náročných situací, psychické pohodě a celkovém zdraví.

 Určitě pokud se chcete cítit dobře, být zdraví, mít dobrý kognitivní i sportovní výkon, být přitažlivější, hezčí, lepší a vyzařovat pozitivní energii, není radno ho podceňovat. Může to být totiž jeden z důvodů proč se pořád necítíš dobře.

Jak si můžete sami naturálně zvýšit hladinu testosteronu

  • 1. Zkvalitni spánek

Spánek je často společností vnímaný jako něco zbytečného, kdy jsme pasivní a nic produktivního vlastně neděláme, že je spánek pro chudé atd. Schválně si všímněte kdo takové prohlášení říká, jestli je šťastný, zdravý a má plno energie:).

Většinou to jsou lidi, kteří jsou spánkově deprivovaní a jedou tzv. na dluh, než jim selže tělo nebo se to projeví na nějaké nemoci.

Je potřeba si uvědomit, že kdyby byl spánek tak zbytečný, tak by to byl největší omyl přírody. Všechny organismy na planetě potřebují spánek a lidi nejsou výjímkou.

Spánek jako takový je sice super, ale jen za předpokladu, že máte srovnaný cirkadiánní rytmus (rytmus spánek a bdění) tj. vstáváte každý den ve stejnou dobu, tělo vás probudí samo bez budíku a vy vstávate plní energie. Nepředstavitelné?

Věřte mi, že to jde. Sám jsem byl člověk, který už když vstával, tak se těšil až si půjde zase lehnout. Pokud chcete srovnat svůj spánek choďte každý den spát ve stejnou dobu a taky vstávejte ve stejnou dobu (např. 22.00-6:00 – takhle to mám já).

Nejíst 3 hodiny před spánkem (aby nebylo zaplé trávení a mohla se zapnout autofágie) a blokovat modré světlo po večeři. Doporučuju přečíst článek o spánku, kde je vše potřebné dopodrobna vysvětleno.

Podle studií potřebujeme 8 hodin kvalitního spánku, aby tělo mohlo opravit všechny poničené organely a zregenerovat celý oragnismus. Už o 2 hodiny méně se extrémně snižuje ozdravná síla spánku, zvyšuje kortizol (hormon stresu) a tím pádem snižuje testosteron!

Takže ne, 6 opravdu nestačí. Osobně beru spánek jako moji největší nabíječku a vždycky, když se mě někdo zeptá, jak má mít více energie popř. testosteronu moje odpověď je kvalitní spánek.

  • 2. Kvalitní strava + suplementace

Protože už v dnešní době není tolik kvalitní stravy, snižuje se množství mikroživin a tím pádem je potřeba sáhnout po suplementaci. To, že už tady vlivem půdy a životního prostředí není tolik kvalitní stravy ale neznamená, že není žádná!

Pořád můžete nakupovat od místních farmářů domácí zeleninu, ovoce, vajíčka atd.

Pokud ale chcete opravdu optimalizovat svůj testosteron, protože sportujete nebo máte náročné povolání zde je suplementace, která reálně zvyšuje testosteron u mužů a kterou sám dlouhodobě užívám:

  • Hořčík (ve správně formě – článek o hořčíku a jaký si vybrat tady)
  • Vitamín D3 (hlavně v zimě, kdy ho je nedostatek)
  • Zinek (nejdůležitejší suplement pro testosteron, imunitu a taky zdraví střev)
  • Popř. adaptogeny jako Maca peruánská, Ashwagandha, Rhodiola rosea – ty byly ve studiích nejefektivnější
  • 3. Odstraň všechny hormonální disruptory

Hormonální disruptory jsou látky narušující naše hormony, zvyšují nám v těle xenoestrogen, který přímo snižuje testosteron (takže se pak chlapi chovají jak pipinky).

Hormonální narušitelé jsou například v sprchových gelech, zubních pastách, kosmetických přípravcích, deodorantech, parfémech, kohoutkové vodě, jarech, čistících prostředcích, na jídle, které je ošetřeno pesticidy atd. atd.

Co dělat?

Nakupovat potraviny v bio kvalitě, nakupovat pouze přírodní kosmetiku a drogerii, pořídit si filtr na kohoutek, omezte plasty (hlavně ohřívání jídla v plastu, plastové kelímky na kávu a cokoliv, kde se ohřívá plast, který v kontaktu s teplem uvolňuje bisfenol a ftaláty, které mají nepříznívý vliv na náš endokrinní systém, což se potom odráží na sníženém testosteronu.

  • 4. Nepřeháněj to s alkoholem

Alkohol podporuje tvorbu aromatázy, to znamená, že se v těle začne tvořit více estrogenu a tím pádem méně testosteronu. Alkohol sám o sobě poškozuje játra, které jsou základní stavební kámen pro tvorbu hormonů – testosteronu + zhoršuje spánek.

Takže všechno špatně. Výjimkou je kvalitní plné červené víno, které může v malém množství může lehce zvyšovat testosteron. Článek najdete zde.

  • 5. Zvyšuj svoji adaptaci na stres

Hodně lidí dneska tvrdí, že je potřeba zmírnit stres a být tak nějak pořád v chillu. Pravdou ale je, že dneska se stresu prostě nevyhneme a jediným možným řešením je zvyšovat svou adaptaci na něj.

Může ti pomoct třeba ledová sprcha, vystavování se nepříjemným situacím, oslovování cizích lidí nebo cokoliv, co se zdá být na první pohled nepříjemné, ale z dlouhodobého hlediska velmi přínosné.

Komfortní zóna nás učí žít v pohodlí, ale v pohodlí bohužel umíráme a jediná cesta k růstu je prostě nepohodlí, nepříjemnosti a bolesti. Jako např. cvičení ve fitku, ledová sprcha nebo hiit cardio.

Předtím se nám tak nechce, přitom je to nepříjemné, ale potom se cítíme jako králové.

  • 6. Zlepši řeč těla

Na Harvardově univerzitě se prováděla studie mezi dvěmi skupinkami z nich jedna zaujala tzv high power pózu (zabírání více místa, široký postoj, ruce za hlavou atd.) a druhá tzv. low power pózu (překřížené nohy, zabírání méně místa, nejistý postoj, skloněná hlava atd.).

Již po dvou minutách vědci zaznamenali u první skupiny (high power póza) nárust testosteronu o 20 % a snížení stresového hormonu kortizolu o 25 %.

Druhá skupina zaznamenala opačné výsledky. Jejich hladina testosteronu se snížila a kortizol se zvýšil. Dávejte si proto pozor na vaši tělesnou posturu. To jakou máte řeč těla taky ovlivňuje váš testosteron.

  • 7. Nenos mobil v kapse!

Před nedávnem jsem se vás ptal na Instagramu v které kapse nosíte mobil, jestli v pravé, v levé nebo jestli jej nenosíte vůbec v kapse. Mě až tak nezajímalo v které kapse ho nosíte, ale jestli ho v té kapse nosíte:D.

Vetšina mužů ale odpovědela, že jej nosí v kapse a tak jsem si řekl, že o tom prostě musím napsat článek.

Podle studií je totiž vůbec jedna z nejhorších věcí pro negativní ovlivnění testosteronu nošení mobilu v kapse od riflí! Mobil vysílá elektromagnetické záření přímo na vaše pohlavní orgány a snižuje testosteron až o 52%, kdy doslova deformuje spermie a ty se pak stávají hybridní.

Řešení proto může být nošení v bundě, batohu nebo třeba v ruce či ho přepnout do flight modu.

  • 8. Neboj se cholesterolu

Všechny steroidní hormony jsou tvořeny z cholesterolu, takže jeho zvýšený příjem má pozitivní vliv na hladinu testosteronu. Dopřejte si více zdravých tuků jako například olivový olej, ořechy, avokádo, vejce (z volného chovu nebo bio) nebo třeba ryby.

Cholesterol je taky velmi důležitý a potřebný při syntéze vitamínu D, bez něhož budete jen velmi těžko těžit z benefitů vitamínu D. Nezapomínejte však, že máme dva druhy cholesterolu: LDL a HDL.

Tohle byly moje tipy na naturální zvýšení testosteronu, které mám na sobě vyzkoušené a které hlavně fungují v praxi. Pokud víte o někom, komu by mohl tento článek pomoct tak mu jej pošlete nebo sdílněte na své sociální sítě:)

Autor eBooku Body & Mind Kodex. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!