Jak posílit svoji imunitu a ochránit se před Coronavirem (COVID-19)

Česká republika se teď dělí na několik skupin. Jedná to bere na lehkou váhu a příliš to neřeší a dělají, že se jich to netýká.

Druhá zase sedí doma, sleduje zprávy, vyhledává pořád nové informace o COVID-19, utápí se v tom a stresuje sebe i okolí.

Třetí zase vytváří konspirační teorie. Čtvrtá nadává na ty, kteří nenosí roušky a tak dále.

Ať už je to jak chce, tak opatření, která vláda nařídila se prostě začala týkat nás všech.

Místo toho, abychom na sebe začali nadávat a rozdělovat se na skupinky, bychom se měli naopak spojit.

Tahle situace nevznikla jen tak a má nějaký důvod. Naše planeta už to přestala zvládat a tak se rozhodla, že to tady trošku pročistí.

Za pár měsíců se to uklidní, Země bude trošku odlehčená a všechno bude lepší než předtím.

Lidi si díky téhle situaci uvědomí spoustu věcí, přehodnotí priority a ve výsledku budou šťastnější než předtím.

Na nás je, abychom teď ale převzali zodpovědnost do vlastních rukou a začaly se více starat sami o sebe a své tělo.

Proto jsem se rozhodl napsat vám co pro posílení imunity dělám já dlouhodobě (a to ne sezónně jako většina lidí nyní ve strachu).

Ještě bych chtěl říct, že nejde ani tak o to najít něco, co nás ochrání před Coronavirem, ale mít přirozeně silnou imunitu a obranyschopnost organismu dlouhodobě a v podstatě se nás nějaký virus ani týkat nemusí – resp. to nemusíte poznat, že do vás virus proniknul, protože si s ním naše vrozená imunita poradí a zemře ukrutnou bolestí.

Disclaimer: Obsah tohoto článku není obecnou radou ohledně suplementace pro prevenci či léčbu COVID-19, nýbrž moje osobní názory a zkušenosti, které se pouze opírají o některé vědecké studie.

Je potřeba si uvědomit, že přesný mechanismus COVID-19 ještě stále není známý a je vždy zapotřebí brát v potaz lidskou individualitu tzn. zdravotní stav jedince, věk, specifické chronické nemoci, léky, které bere atp.

Co může snížit naši imunitu?

Začátek může být už v dětství:

  • Porod císařským řezem
  • Málo kojené dítě nebo nekojené vůbec
  • Přemíra průmyslově zpracovaných potravin (sladkosti, pečivo atd.)
  • Antibiotika
  • Málo pohybu
  • Estrogenní kosmetika a drogerie
  • Přemíra lepku ve stravě
  • Nedostatek spánku (dostatek je 8 hodin denně)
  • Nezdravé prostředí (do toho se počítají i energii beroucí lidé)
  • Stres
  • Alkohol
  • Kouření
  • Některé léky
  • Dlouhodobě narušený cirkadiánní rytmus

Tyhle všechny věci oslabují naši obranyschopnost v dospělém věku a pokud se něco s výše uvedených věcí týká vás, o to více byste měli řešit zdraví svého mikrobiomu a imunity.

Lifestylový základ pro posílení imunity

  • Optimalizace nejsilnějšího hráče: spánku – Nejezte 3-4 hodiny před spaním, aby se tělo mohlo zapnout do „opravovacího režimu“ pomocí autofagie (kdy se opravují poničené organely) a k tomu je potřeba, aby nebyl zvýšen inzulín. Raději večeři vynechte, než abyste si narušili „opravný proces“ těla. Nejhezčí na tom je, že to jde krásně cítit ráno na energii a náladě, když se večer přejíte a tělo nestihlo pořádně regenerovat a léčit samo sebe.
  • Spěte alespoň 8 hodin a před spaním blokujte minimálně 1,5 hodiny modré světlo, aby se vyplavil dostatek melatoninu, což je náš nejsilnější antioxidant, který ničí volné radikály, patogeny a obnovuje buňky. Melatonin se vyplaví pouze pokud blokujete/nevystavujete se před spaním světlu. Celý článek o tom, jak zkvalitnit spánek najdete tady.
  • Ledová ranní sprcha – ta je nyní důležitější, než kdy dřív. Nastartuje tělo, připraví ho na stres, patogeny a daleko efektivněji bude bojovat proti virům. Celý článek včetně návodu pro začátečníky najdete tady.
  • Nepřejídejte se –  doporučuju se nepřejídat, aby nebylo příliš zatížené trávení a tělo se mohlo efektivněji vyrovnávat s patogeny.
  • Eliminace – v tomhle období je potřeba eliminovat kouření, alkohol (výjimkou je 1 dcl kvalitního plného červeného vína, které obsahuje resveratrol, který podle doktora Milana Calábka může pozitivně působit proti COVID-19) , dále vynechat drogy, stimulanty, přemíru cukrů, zpracovaných potravin, junk foodu, snížit konzumaci lepku a mléčných výrobků. Jenom tak připravíme tělo na „obranu“.
  • Podpořte střevní mikrobiom – kimchi, vývary z masa, kostí a zeleniny, kysané zelí, kefír, kombucha podporují naše střevní bakterie, které jsou klíčové pro naši imunitu a obranyschopnost.
  • Wim Hofova Metoda – tu můžete aplikovat každé ráno pro nastartování organismu před ledovou sprchou. Dýcháním aktivujete imunitu a kyslík se dostane do celého těla, kde začne léčit/uklízet přesně to co je potřeba. Více o tom jak na Wim Hof metodu si můžete přečíst tady.
  • Přestaňte sledovat zprávy – ať chcete nebo ne, dřív nebo později ve vás zprávy o tomhle tématu vyvolají strach a jak víme z vědeckých studií tak strach extrémně snižuje imunitu. Zvýšená aktivace HPA osy zvyšuje aktivaci sympatického nervového systému, který pokud je aktivován dlouhodobě (což teď u většiny lidí je) snižuje imunitu. Jak jste si všimli tak důležité zprávy se k vám stejně dostanou, ať už SMS nebo jiným kanálem.
  • Nepřestaňte se hýbat – to, že zavřeli fitka neznamená, že se přestanete hýbat. Běžte na procházku do lesa, parku nebo si zacvičte doma. To značně podpoří imunitní systém.
  • Pijte dost vody – tohle už sice všichni víte, ale přece to tady pro jistotu napíšu. Obecně se doporučuje 0,033 x váha = počet litrů vody (nejlépe filtrované) za den.

Suplementační základ pro posílení imunity

  • Vitamín D – ,,Kam nemůže slunce, tam musí lékař!“ Tohle staré rčení každý známe. Problém je ten, že v zimě ho máme nedostatek, takže se musí dostat na suplementaci. Vitamín D je důležitý pro pocit osobní pohody, výkonnosti, testosteronu, spalování tuků, nabírání svalové hmoty, optimalizace imunity, vstřebávání vápníku, zvyšování inzulinové senzitivity, snižování estrogenů. Pro nás je teď ale důležité, že pomáhá chránit střevní bariéru (kde se nachází až 80% naši imunity) tím, že zvyšuje množství proteinů, které tvoří střevní spoje. Takže v podstatě vytvoří hradbu proti patogenům. (studie)
  • Zinek – je základní stavební kámen pro imunitu. Snižuje střevní propustnost (studie) a může uzavírat těsné spoje ve střevním epitelu, aby do těla nepronikly patogeny. Souvisí skoro se všemi tělesnými pochody. Je to důležitý prvek při syntéze enzymů a hormonů, působí protizánětlivě a antioxidačně. Dokonce v roce 2010 vznikla studie, která horoří o o tom, že pomáhá při boji proti coronaviru (odkaz), je třeba podotknout, že zatím nebylo prokázáno, že působí proti konkrétní mutaci COVID-19.
  • Omega 3 – působí v těle silně protizánětlivě a opět snižují střevní propustnost. Fatální případy COVID-19 odhalily, že suplementací Omega 3 (konkrétně EPA a DHA) můžeme zmírnit příznaky a výrazně zlepšit průběh nemoci.

 

Mohl bych tady napsat další desítky suplementů pro zlepšení imunity, které prokazatelně fungují, ale je potřeba věnovat pozornost základům a nespoléhat příliš na nějaké zázračné pilulky, ale na svoji vnitřní sílu a víru v moji obranyschopnost, protože ta je daleko silnější, než stovky doplňků stravy.

„Mindsetový“ základ pro posílení imunity

Tím, že jsme ze všech stran bombardování zprávami o Coronaviru, je tím naše mysl extrémně zaneprázdněná a díky tomu může vyvolávat skrze tělo stresové reakce a katastrofické scénáře.

Pokud ale chceme být zdraví, je potřeba zachovat klid a snažit se dostávat co nejvíce do pohodových pocitů.

Jednou z technik jak toho docílit je uvědomování si toho, co máme.

Pokaždé, když se přichytíte při negativních pocitech/myšlenkách, snažte si uvědomit, že za to, proč se teď cítíte špatně nemůžete vy, ale vaše mysl, protože se vás snaží ochránit skrze přípravu na budoucí potencionálně nebezpečné situace.

To je evoluční mechanismus a to nijak neovlivníte. Můžete to ale „hacknout“ tím, že přesměrujete pozornost na to pozitivní ve vašem životě, na to co už máte.

Vždycky se něco najde. Máte všechny končetiny, máte zdravou rodinu, máte co jíst a pít, máte střechu nad hlavou atd atd.

Tím se přemostí negativní spirála emocí na tu pozitivní a vy se budete cítit automaticky lépe. Ideální je si z toho udělat zvyk a psát si každý večer deník vděčnosti.

Díky tomu pak začnete časem automaticky během dne (ale i v nepříjemných situacích) aplikovat vděčnost v každodenních situacích a začne z vás díky tomu vyzařovat permanentně pozitivní energie, budete zdravější a šťastnější.

V jedné studií, kterou jsem četl před lety dokonce bylo, že lidé, kteří pravidelně aplikují vděčnost jsou zdravější a mají lepší imunitu než ti, kteří ji neaplikují až o 22%.

Tohle byly moje tipy jak se v těchto těžkých dnech posílit, cítit se lépe a nastavit si správně hlavu, aby nad váma neměla mysl nadvládu a nespadli jste tak do depresí.

Každá nepříjemná situace v životě nás má něco naučit a já věřím, že až to všechno skončí, tak si odneseme všichni spoustu uvědomění a nových pohledů na život.

PS: Pokud se objeví nemoc/nachlazení nepanikařte a zůstaňte doma. Jestli nejsou komplikace nechoďte do nemocnice, kde byste se zbytečně vystavili další dávce virů a čekali hodiny než na vás dojde řada.

Zavolejte doktorovi ať si vás zaevidujou a můžou vás následně otestovat. Chovejte se jako při klasické chřipce. Pokud i po vyléčení půjdete mezi lidi chraňte se rouškou abyste zamezili šíření viru, jelikož můžete být infekční i 14 dní po uzdravení.

Ale věřím, že pokud čteš tenhle článek, tak se tě žádná nemoc stejně netýká;), každopádně tohle můžeš šířit dál ať se to dostane k těm, co to potřebují.

Autor eBooku Body & Mind Kodex. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!