Jak se zbavit nachlazení během 24 hodin? Moje ověřené tipy

Je tady zima, nedostatek denního světla, Slunce, tedy i vitamínu D3 a s ní i chřipkové období. Určitě už jste to každý zažili. Nejdříve to začne únavou, slabostí, rýmou, lehkým svěděním v krku a pak, pokud to neutnete včas se to promění v chřipku nebo dokonce i angínu.

Ještě předtím, než se podíváme na to, jak zatočit s klasickým nachlazením je dobré zmínit to, že je potřeba dbát na prevenci. Na prevenci se dá ale dívat s více úhlů pohledu. Prevence podle mě znamená i naslouchání svému tělu, ale i respektování určitých přírodních a sezónních cyklů.

Nemůžeme očekávat, že v zimě budeme podávat stejný výkon jako v létě. Zimní období je určeno evolučně spíše k odpočinku, obnově sil a energie by měla směřovat více dovnitř než ven (naopak je je tomu v létě).

V zimě jsme kdysi byli zvyklí na kratší dny, zimu a jakmile zapadlo Slunce, šli jsme spát/odpočívat, protože jsme stejně neviděli na práci, jelikož žárovky ještě nebyli.

Dneska tím, že máme dostatek tepla v budovách a umělé osvětlení prodlužuje dny, tak pracujeme na úkor své energie, které už je tak celkem málo díky životnímu stylu, nekvalitě potravin a pak se dostáváme čím dál častěji do vyhoření/depresí/nemocí.

Naše stravování v zimě by mělo být obecně více zaměřené na tuky a bílkoviny než na sacharidy a co se týče cvičení, tak by to mělo být období spíše zaměřeno na tzv. deload fázi a odpočinek, popř. lehčí work-in tréninky.

Protože většina lidí tyto sezónní rytmy nerespektuje, následně se to pak odráží na oslabené imunitě, depresích, špatné náladě a častých nachlazeních.

Jak zatočit s nachlazením do 24 hodin?

Co když už jste ale zanedbali prevenci a prostě jste tzv. jeli na max a najednou vám tělo začalo dávat signály skrze nemoc, že potřebuje přibrzdit. To se může projevit právě onou slabostí, bolestí v krku nebo chřipkou či nachlazením. V tomhle případě je potřeba začít jednat co nejrychleji a utnout začínající nachlazení včas ať nepřejde v něco nepříjemnějšího.

Moje ověřené tipy:

  1. Zůstat celý doma a udělat si den pro sebe.
  2. Snažit se dostat do psychické pohody – pustit si vtipný film, na něco se těšit, meditovat, přečíst knížku, kterou dlouho odkládáte, představovat si, že ze mě ta nemoc odchází a jsem zdravější.
  3. Uvědomit si, že tělo potřebuje pauzu, „užít si ji“ a nevyčítat si, že nic nedělám/necvičím/nepracuju.

Co nedělat:

  • Vyhnout se stresu nebo čemukoliv, co může stres resp. vysokou hladinu kortizolu vyvolat.
  • Nejíst cukry a ultrazpracované výrobky (všichni víte, které to jsou)
  • Nejíst lepek
  • Snížit konzumaci mléčných výrobků
  • Celkově snížit frekvenci jídel a jíst méně nebo si klidně dát i na den půst, aby se zapla autofágie a mohly se opravovat poničené orgaleny a tělo tak mohlo efektivněji regenerovat a zbavit se virů
  • Nepít alkohol
  • Nepít kávu

Dále:

  • 25x nastříkat Streptokill (přírodní bylinky s alkoholem, koupíte v lékárně) přímo na mandle 4-5 denně nebo 25 kapek lichořeřišnice nakapat přímo na mandle 2x denně
  • 2×2 tablety kozího nebo hovězího colostra, které zajistí tělu potřebné imunoglobuliny
  • 15-30mg Zinku, který sám o sobě působí antimikrobiálně a podporuje imunitu (metastudie) – sám užívám dlouhodobě
  • 5000mg vitamínu D3 denně
  • 2tbl Brainmax Epigenetic complex, (který koupíte na Brainmarketu), kde je kurkumin, resveratrol a pterostilbene, což jsou v podstatě jedny z nejsilnějších a nejprotizánětlivějších superlátek
  • Horká vana s epsomskou solí a v ní vypít yerbu maté, což vysupluje silnou horečku a vy tak vypotíte vše, co ve vás být nemá. + Yerba zabije v žaludku všechny nepotřebné bakterie.
  • Dodržovat „spánkovou hygienu„, o které si můžete přečíst tady.
  • Můžete zkusit můj superdrink, který sám užívám, pokud cítím slabost/škrábání v krku: horká voda, bio citron, nastrouhaný česnek, med, nastrouhaný zázvor, pepř, kurkumu, špetku himalájské soli, macu peruánskou, popř. čili. Česnek obsahuje alicin, což je v podstatě přírodní antibiotikum.

Pro tip:

Kdo se na to cítí, může zkustit kratom, o kterém jsme mimochodem nahráli super podcast. Kratom sám o sobě posiluje imunitu a může být efektivní strategií při nachlazení, horečce nebo dokonce i přetrénování.

Pokud na vás něco leze, imunita začne produkovat imunitní molekuly a buňky (cytokiny, interleukiny), které zvýší teplotu těla a současně sníží opiátové receptory a vy tak začnete cítít, že váš všechno bolí.

Sníží se vám dopamin a serotonin a vy nemáte chuť se s nikým ani bavit. Kratom obsahuje alkaloidy (mitraphyllin, isomitraphyllin, isorhynochophyllin, isopterodin), které stimulují imunitu. Vy tak užitím kratomu můžete během nemoci posílit svůj imunitní systém.

Kratom současně zvyšuje dopamin a serotonin a nabízí řadu látek aktivující opiátové receptory. Vy se tedy po užití cítíte daleko lépe, což má taky významný vliv při rychlejším vyléčení.

Zdroje: Superlátky

POZOR! Aby vám kratom pomohl, musíte ho mít opravdu čistý a kvalitní, protože jestli si dáte v době, kdy jste nachlazení a oslabení kratom plný toxinů, tak si naopak uškodíte.

A je to hotovo

Do 24 hodin jste v pohodě a zítra zase můžete pomalu naběhnout do normálního tempa.

Autor eBooku Body & Mind Kodex. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!