Síla hořčíku (Magnesia)

Když se dneska podíváte na rady běžných fitness trenérů, který doplněk stravy užívat, určitě bude na prvním místě něco jako BCAáčka, protein nebo tak něco podobně zaběhlého. Za mě jsou ale na prvním místě, ať už sportujete nebo ne, vždy alespoň ty základní vitamíny a minerály. Je to především pro to, že dnešní jídlo, které je běžně dostupné v supermarketech – vlivem použitých postupů při pěstování i celkové (ne)kvality půdy (včetně ovoce a zeleniny), už tolik mikronutrientů neobsahuje.

Co teda dělat? Nadávat na vládu? Babiše? Společnost?

Myslím, že každý máme možnost volby, zda si budeme zjišťovat informace o stravě sami nebo nám bude jedno v jakém stavu je naše tělo a budeme i přes varovné signály nadále zanedbávat jeho potřeby. Máme možnost volby – buď budeme nadávat a stěžovat si, jak je tady všechno špatně nebo převezmeme zodpovědnost, včetně zdraví, do našich rukou.

Lidé před několika desítkami let nepotřebovali doplňky stravy, jelikož kvalita potravin byla poměrně dostačující a lidé se dožívali slušného věku. S postupem času bylo nutné nakrmit čím dal více hladových krků a s velkovýrobou šla  kvalita potravin značně dolů a začaly přibývat civilizační onemocnění, deprese a různé druhy chorob. Nedostatek mirkonutrientů ve stravě není jediný element, který to způsobil, ale je to jednoznačně jedna část skládačky.

Zpět k magnesiu

Zpět k magnesiu. Sám jsem měl tetanii, míval jsem úzkostné stavy, kdy jsem měl pocit, že se nemůžu nadechnout. Bolesti hlavy, stresy a deprese přicházely z ničeho nic a já nevěděl, co to znamená. Nejdříve se mi začalo dělat nevolno, začal mi brnět obličej, potom všechny končetiny a postupně jsem přestával cítit cele tělo. Zážitek.

Po návštěvě neurologie mi řekli, že mám asi tetanii, že to je dneska normální a předepsali mi nějaký hořčík s vápníkem a poslali mě domů. Samozřejmě, že ani po tomto přípravku, který mi předepsali mě tyto stavy neopouštěly, a tak jsem se rozhodl převzít léčbu do svých rukou. Začal jsem si o této nemoci více zjišťovat a taky se zabývat problematikou magnesia.

Zjistil jsem, že magnesium, které mi doktoři doporučili nebylo pro mě úplně ideální, vlastně ani pro nikoho jiného. Byl to přípravek, který obsahoval hořčík a vápník. Ale to jsem ještě nevěděl, že při nadměrné suplementaci vápníku s hořčíkem dohromady, způsobuje vápník deficit magnesia:-). Takže jsem do sebe mohl tlačit tuny tohoto přípravku, ale paradoxně mi bylo hůř a hůř.

Když jsem se začal sám vzdělávat a učit se tady těmto věcem, zjistil jsem, že není ani tak důležité suplementovat magnesium jako takové, ale spíše je důležitější se dívat na to, jaké magnesium užívat. Cože, jich je jako nějak víc? Ano, je hned několik druhu magnesia, záleží vždy na formě a využitelnosti pro tělo. Ale o tom až za chvíli.

Podle mě je magnesium nejdůležitější minerál, který bychom měli užívat bez ohledu na náš věk, sportovní aktivitu nebo míru stresu. Magnesium se totiž podílí na více než 360 biochemických reakcích v těle. Jeho deficit si vytváříme především stresem, sportovní aktivitou, konzumací alkoholu, cukru a různymi léky.

Po tom, co jsem našel alternativu magnesia, které mi vyhovovalo a zapracoval hlavně i na hlavě, tedy psychickém zdraví, nemoc okamžitě vzala nohy na ramena a šla pryč.

Co dokáže kvalitní magnesium?

  • Prokazatelně zlepšuje spánek
  • Snižuje únavu a vyčerpání
  • Snižuje stres a napětí (snižuje kortizol a zánětlivost v těle)
  • Pomáhá s křečemi a svalovými záškuby
  • Správná činnost svalů a regenerace
  • Zlepšuje kongnitivní funkce, soustředěnost a psychickou pohodu
  • Má vliv na zvýšení testosteronu (více testosteronu → méně kortizolu)

Jako nejefektivnější formy magnesia se jeví:

Magnesium malát, který je více energizující, Magnesium orotát, Magnesium bisglycinát, které je spíše uklidňující stejně jako Magnesium treonát. Popřípadě ještě Magnesium citrát, ale to pouze v případě, že máte velice silné trávení, jinak muže fungovat projímavě.

Abychom ale vytěžili z magnesia maximum, měli bychom mít ve stravě nebo suplementaci Pyridoxal-5-Phosphate (vitamin B6), který pomáhá vstřebávat magnesium.

Snažte se vyhýbat magnesiu oxid (využitelnost cca 4% + projímavé účinky), které je bohužel nejrozšířenější a najdete ho snad všude. Celkově se vyhýbejte dalším solím jako je laktát, sulfát atd., které se běžné vyskytují v lékárnách a supermarketech.

O ostatních základních doplňcích stravy, které bychom měli užívat pro to, abychom se cítili dobře a naše tělo fungovalo na 100% se můžete dočíst v eBooku Body&Mind kodex, kde shrnuji nejen, jak a v čem nám tyto základní suplementy dokáží pomoct a vylepšit kvalitu života, ale také jaké a kde je koupit.

Lektor online kurzu ENERGY BOOSTER. Trenér bojových sportů, zdraví a kondice. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady: