Tipy, které ti zvýší energii a chuť do života

Asi taky znáte ten pocit, když přijdete domů ze školy nebo práce a máte nutkání si jít lehnout a dát si 10. Možná 20. Taky jsem ho měl. Už ráno jsem vstával s pocitem, že se těším, až po škole půjdu zase spát, protože jsem se každý den probouzel místo vyspaný a plný energie do nového dne úplně vyčerpaný a bez chutě se s někým po ránu vůbec bavit.

A proto, že jsem se rozhodl neprospat svůj život a chtěl být přes den více produktivní, mít více energie a lepší náladu, tak jsem se rozhodl to vyřešit. Ze začátku jsem se nutil nechodit spát přes den, abych pak v noci mohl usnout, ale připadal jsem si spíš něco jako zombík.

Postupem času jsem přišel na několik triků, díky kterým už nějaký ten pátek využívám dny produktivněji, než spaním.

 

Poslouchej svoje tělo

Už jste někdy slyšeli tuhle radu? Vždycky jsem si myslel, že svoje tělo umím poslouchat a pevně jsem si za tím stál. Ale až potom, co jsem na sobě začal pracovat a začal více vnímat, co mi dělá dobře a co ne, mi došlo, že i to, co vkládám do úst ovlivňuje moji denní energii. Znáte to, když máte chuť si jít po obědě lehnout? Přemýšleli jste někdy nad tím proč to tak je?

Je to to proto, že máme tendenci se přejídat a jíst až do prasknutí. Taky jsem to tak měl, ale pak jsem přišel na to, že když jím lehce a zdravě, tak už nemám chuť jít spát přes den, nezívám co 3 minuty a necítím se těžce. Mám víc energie a nemusím trávit jídlo hodiny. Když se přejíte, tak trávicí ústrojí musí věnovat tolik energie pro to, aby strávilo to kilo vepřových řízků zalité Mirindou, to je ten důvod proč jsme přes den unavení.

Žaludek nám dává jasně najevo, že už stačí, ale jelikož od mala jsme nucení dojídat jídlo, i když už nemůžeme, tak to prostě dojíme i za cenu toho, že nám bude špatně, budeme se cítit unavení a bez energie.

Některé vzorce a přesvědčení, které nám byly vtloukány do hlavy už v útlém věku mají nad námi neskutečnou moc a mnohdy o nich ani nevíme, protože jsou zakořeněny hluboko v podvědomí a my se podle nich řídíme a jedeme tak nějak na auto pilota.

Voda

To je téma na samotný článek, ale pokusím se to shrnout v krátkosti. Naše tělo tvoří zhruba 80% voda. Voda se nachází v každé buňce našeho. Veškeré metabolické procesy probíhají ve vodním prostředí, proto naše tělo k správnému fungování potřebuje vodu. Bavím se teď o čisté, neperlivé vodě z kohoutku nebo ze studánky ne o minerálce, čaji, kávě nebo Coca Cole na kterou jsme jako lidstvo zvyklí.

Jsme zvyklí na slazené nápoje, které jsou rozkoš pro mozek, ale pro tělo jed. A dokonce už někdo dneska může říct, že se z vody nenapije nebo že má z ní dokonce sucho v puse:D. V dnešní době málokdo pije většinu dne vodu. Když přijdeme na schůzku, návštěvu je nám hned nabízena káva, čaj, minerálka, ale kde je voda?

Vodu bychom měli doplňovat už jenom proto, že ji za den několik litrů ztratíme, ať už pocením nebo třeba dýcháním. Člověk vdechuje kyslík a vydechuje oxid uhličitý, to znamená, že se tělo přirozeně zbavuje oxidu uhličitého, takže je pro něj nežádoucí. A čím jsou dělané bublinky například do minerálek nebo jiných perlivých nápojů? Ano oxidem uhličitým.

Voda má v těle plno funkcí, tudíž by bez ní neexistoval život, jak už všichni víme. Odvádí z těla toxické a nepotřebné látky a rozvádí po těle živiny. Bez vody tyto funkce nefungují správně – zadržování staré vody a nedostatečnou cirkulaci vody v těle.

V tomto případě mohou nastat různé zdravotní problémy a komplikace, mezi které patří: bolesti hlavy, migrény, bolesti zad, problémy s vylučováním, zhoršení ekzému či akné, zvýšený krevní tlak, nateklé klouby či pocit oteklého celého těla, suchá kůže – především v oblasti loktů a kolen, vrásky.

Dokonce i kruhy pod očima a povislá víčka mohou naznačovat nedostatečný pitný režim a zhoršující se funkci ledvin, které se v důsledku nedostatečného příjmu vody ucpávají.

Probouzení a vstávání ve stejný čas

Náš spánek ovlivňuje naše hormony a naše hormony zase ovlivňují náš spánek. Takže pokud něco z toho funguje špatně tak to zhoršuje to druhé, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Proto bychom měli každý den chodit spát ve stejnou dobu, ať si tělo udělá návyk a taky vstávat ve stejný čas každý den.

Když například chodíme spát přes týden ve 12 a vstáváme v 6 a o víkendech půjdeme spát pozdě v noci a přispíme si do oběda, totálně se nám rozhážou hormony a to má za následek, že jsme přes den unavení i přes to, že jsme spali třeba 10 hodin.

Ideálně bychom měli chodit spát západem Slunce a vstávat s východem. Ale to úplně všem asi nebude vyhovovat a ne všichni si to můžou dovolit. Proto je řešení stanovit si čas kdy půjdu spát a kdy budu vstávat každý den.

Pohyb

To je asi to nejdůležitější. Tělo je totiž stvořeno na pohyb a pokud není použivané k tomu, k čemu bylo určeno, tak chátrá, bolí, a „neposlouchá nás“. Podle Světové zdravotnické organizace každý pátý Čech a ani poloviny naší populace nedosáhne na doporučenou denní dávku pohybu! Při sportu vyplavujeme endorfiny – hormony štěstí, takže je to taky skvělý způsob jak se zbavit úzkosti a depresí.

Studie říkají, že pouhých 20 minut aerobního cvičení vám může zlepšit náladu a dodat energii na celý den.Já osobně když pár dní nic nedělám, tak mi připadá, že hniju. Někdy mě i začnou bolet záda, kolena a automaticky jsem unavený. Nemusíte běhat maratony, stačí běh, procházky nebo třeba jóga.

 

 

 Méně telefonu a světýlek

Minimálně půl hodiny před spaním vypnout všechna světla v pokoji, kde spíte. A doporučuju vypnout mobil nebo nastavit ztlumení modrého světla.  Aby si mozek nemyslel, že je den a nevyplavoval tak hormony (např. kortizol, serotonin, dopamin), které nás mají nabudit.

A hlavně nesledovat porno, protože to je pro mozek taková dávka dopaminu, že se potom nemůžete divit, že neusnete. Naopak sex nebo masturbace s představami je v pohodě. Nejlepší pro harmonizování hormonů je dát si čas od času den bez mobilu, o čemž jsem napsal článek.

Ranní a večerní rutina

Je dobré si vytvořit pravidenlou ranní a večerní rutinu. Ranní rutina Vás krásně nastartuje do nového dne a dodá Vám dávku energie. Například ledová sprcha je super, rozproudí lymfatický systém, dodá energii, zvýší imunitu, zlepší pleť, zvyšuje plodnost, nakopne testosteron a má tisíc dalších benefitů. A navíc Vás probudí více, než ranní káva.

Smyslem večerní rutiny je zase uklidnit to tělo a mysl po celém dni a připravit ho na spánek a nemyslet na věci, které mě čekají zítra. Nejlépe se nějak odreagovat – přečíst si knížku nebo nějakým jiným způsobem zaměstnat mysl, aby neřešila nesmylsy, protože my na rozdíl od zvířat dokážeme vytvořit stresovou situaci v hlavě.

Tělu trvá 21 dní vytvořit si návyk, takže když si každý večer před spaním půjdete číst knížku, tak tělo už bude vědět, že se má chystat na spánek a začne vyplavovat melatonin.

Proto je důležité vytrvat aspoň měsíc, aby si tělo vytvořilo nový návyk. Nebo se třeba můžete protahovat, pustit si relaxační hudbu a nebo si dát bylinky, které podporují spánek jako například  heřmánek, meduňka, levandule nebo maca. Ještě doporučuju kofein zařazovat nejpozději do 17 hodiny nebo ho omezit na minimum. Hořčík je taky dobý, pokud máte problémy se spánkem. Nejlépe v chelátové formě, protože je pro tělo nejlépe vstřebatelný.

Mějte důvod vstávat z postele

Když vstanete a hned přemýšlíte nad tím, co Vás ten den čeká, tak se z té postele ani nechce vylézat. Určitě znáte, když se probudíte a na něco se těšíte. To pak od rána dostane ten den úplně jiný spád a máte o dost více energie a chuti do života.

Pokud si každé ráno řeknete 3 věci, na které se ten den těšíte a vydržíte to měsíc, vaše mysl se začne více soustředit na ty dobré věci než na ty špatné. A taky Vás to nakopne do nového dne.

Jestli doopravdy chcete „naboostovat“ svoji energii a stát se doslova superčlověkem, doporučuju projít online kurzem ENERGY BOOSTER, který se věnuje právě maximalizaci energii.

Autor online kurzu ENERGY BOOSTER. Sdílím s lidmi principy, které mi pomohly na mé cestě ke kvalitnějšímu životu. Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Získejte náskok před ostatními a objevte tajemství! Jak si chytře a správně nastavit snídani? Chcete, aby vaše tělo a mozek fungovali už od rána na 100%?
  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Mrkni tady:
  • Název eBooku
  • 4+1 Klíč k životu podle svého aneb co nás ve škole nenaučili. Čtěte eBook zdarma!